ماهی های قزل آلای کانادایی برای بقا و تنازع هر ساله در فصل پاییز
مجبور به شنا کردن در جهت مخالف آب رودخانه و بالا رفتن از آبشار هستند و
هر ساله یک سوم ماهی های قزل آلای کانادایی در این مسیر دشوار
بی آن که به مقصد برسند،می میرند.
تام ویتس،آهنگساز و شاعر و خواننده معروف آمریکایی در یکی از شعرهایش
چنین می گوید:
من در اقیانوس افتادم
و آب اقیانوس ساکن نبود
من در جهت مخالف آب شنا کردم
برای یافتن زندگی بهتر
و برای یافتن زندگی بهتر
در دام عشق افتادم
در حالی که هنوز اسیر اقیانوس بودم
و هیچ ساحلی به من ختم نشد
تا دریافتم
جهت مخالف تنها
مسیری خیالی است
و من از آغاز
هم مسیر موج بوده ام
من در سطح شنا کردم
سطح وسیع
و به عمق پیچیده دست نیافتم
گه گاه انسان خیال می کند بخشی یا تمام عمرش را در مسیر مخالف شنا کرده
است،اما آنجا که خسته از پا در می آید ،به ناگهان متوجه می شود
که مسیری با عنوان مسیر مخالف هرگز وجود نداشته است.
جهت مخالف آب از نظر خرسی که کنار رودخانه در کانادا نشسته است،جهتی
موافق تنازع بقای ماهی های قزل آلا...
جهت مخالف را انتخاب کردن تنها راه ساده را بر نگزیدن است
و بس و در نهایت پایان از دو سو به نوعی غریب شبیه هم است.

نظرات 4 + ارسال نظر

سلام
ممنون که سر زدین
من زود تر لینک دادم
به اسم گلی جون

پویان 3 دی 1382 ساعت 09:36 http://pnn.persianblog.com

سلام..... چه وبلاگ باحالی !.... بابای

[ بدون نام ] 30 مرداد 1386 ساعت 15:54

[ بدون نام ] 30 مرداد 1386 ساعت 15:54

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد